Handelsbetingelser

Salgs – og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.paraply.dk.

1. HJEMMESIDENS EJER

    Webshoppen ejes af:

    Hoffmann Paraplyer ApS

    CVR.nr.: 18901072

    Omøvej 9

    4700 Næstved

    +45 71 99 29 51

    kontakt@hoffmann-paraplyer.dk

     2. AFTALEINDGÅELSE

    Når du afgiver din ordre via vores B2B-webshop, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse til den angivne e-mail. Når du har modtaget en ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale.

    3. BETALING

      Betaling sker ved faktura i henhold til den på fakturaen angivne betalingsfrist.

      Ved for sen betaling påregnes rente i henhold til gældende lovgivning.

      4. LEVERING

        Varer leveres inden for 2-5 hverdage efter bekræftet ordre.

        Vi tager forbehold for udsolgte varer. Såfremt du har bestilt varer, der ikke er på lager, vil du modtage information om forventet leveringsdato. Vi bestræber os altid på at skaffe og afsende varer hurtigst muligt.

        Du modtager advis pr. e-mail med information om forsendelsen, når din ordre har forladt vort lager.

        5. FORTRYDELSESRET

          Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

          Hvis du har købt flere varer på samme ordre, kan du vælge kun at fortryde en del af ordren.

          Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare / den sidste del af din ordre, hvis der er tale om en ordre indeholdende flere varer.

          Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

          5.1 Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?

          Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber, give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du bedes give os meddelelse ved at sende en mail til kontakt@hoffmann-paraplyer.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular, som du kan sende til os via mail og vedlægge forsendelsen. Fortrydelsesformularen finder du her.

          Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

          Du bør sende varen retur forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker at få varerne krediteret på din konto.

          5.2 Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse

          Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig eksklusiv eventuelle transaktionsomkostninger.

          Vi refunderer købesummen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har registreret modtagelse af varerne retur. Kreditnota udstedes til den konto, som ordren oprindeligt er bestilt på.

          6. REKLAMATION

            Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen udbedret eller ombyttet. Hvis ikke udbedringen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage.

            Reklamationsretten dækker ikke skader eller slitage, som direkte eller indirekte er opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Almindelig slitage eller skader, der er blevet påført varen, betragtes ikke som en mangel. En mangel er derimod f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl.

            6.1 Hvordan reklamerer jeg?

            Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til vores kundeservice kontakt@hoffmann-paraplyer.dk. Du bedes sende dokumentation i form af foto og ordre- eller fakturanummer, som reklamationen vedrører.

            Såfremt der er behov for at du sender varen retur, vil du modtage instruktion herom efter din henvendelse.

            7. KLAGEMULIGHEDER

              Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice kontakt@hoffmann-paraplyer.dk.

              Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her.

              EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her.

              Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mailadresse kontakt@hoffmann-paraplyer.dk